Mina "skuggade" porträtt..

 
 
 

Jag bodde i Århus Danmark 2007-2008 och fick min son där.
Under föräldrar ledigheten lärde jag känna Theresa som målade mycket tavlor på fritiden..
Hon fick mig att komma igång och känna på färg och måla porträtt med hjälp av overhead..
Det var riktigt kul och jag gjorde en del olika porträtt..
Här på bilden ser ni mina 2 barn och vår hund som tyvärr lämnade oss 2008.
Detta är riktigt kul att göra men tar ganska många timmar..
Problemet är att jag blandar skuggorna själv och det måste målas färdigt ganska snabbt för att inte färgen ska torka och klumpa sig..
den går alltså inte spara förlänge, och att blanda en exakt samma nyans på skugga en gång till utan att riskera nyansskillnad är svårt..

Taggar: akryl, akryl målningar, akrylmålningar, art, egen konst, inredning, konst, konst till salu, tavlor;

Kommentera inlägget här :